Välkommen till Hällnäs Historia blogg!

Jag Lucas Lund har fått förtroendet att göra en blogg om Hällnäs historia.

Här kommer vi att samla material om Hällnäs, en by i Vindelns kommun.

Hittar ni inlägg som ni anser vara stötande eller på något vis fel eller missvisande så tag gärna kontakt!

mailadressen är:

[email protected]


Skicka gärna bilder till denna mail om ni har på t ex gamla byggnader, företag eller varför inte berätta om saker ni kanske vill ha med i denna blogg.

Skickar ni bilder så vill jag gärna ha uppgifter som ni kanske har såsom årtal, byggnad, personnamn och vem som eventuellt tagit fotot.

Ser framemot att få blogga om vår bys historia.

Detta är en del av arbetet via vår studiecirkel om Hällnäs historia.

Vänliga Hälsningar Lucas Lund



Flygfoto på Hällnäs

Kommentarer
Postat av: Ewa Rohdin

Tack Lucas!

Det här ser bra ut.

Ewa

2011-01-27 @ 13:34:52
Postat av: Lars-Gunnar Åström

Någon som har haft värdefulla kommentarer om fotot?

För mig verkar detta foto vara före 1950 för vad jag minns då hade vi den väg bruten som idag utom vägen upptill dåvarande bommar. Det fanns ju men syns inte få det är mycket skog. Nylunds kafé känns ju igen och Posten som låg på andra sidan järnvägen och många av nuvarande byggnader. Vet inte om det är Ströms eller dåvarande Hällnäsverkstaden som tornar uppå sig i vitt. Minns att vägen dit gick uppför en brant backe så det betyder att huset ligger på en höjd som sedan planades ut.



Mycket tack Lucas. Hoppas att vi får mer bilder och att de inte hamnar på Facebook som jag och många inte vill veta av.



Lars-Gunnar Åström f.d. Hällnäsbo

2012-01-13 @ 22:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0